Algieria 8-11 października 2019. Podsumowanie wyjazdu

Algieria, dzięki swojemu położeniu w centralnej części Afryki Północnej, staje się dla polskich firm bramą pozwalającą na swobodny dostęp do innych krajów całego regionu Afryki Północnej i Środkowej, a zwłaszcza do krajów muzułmańskich.

Niewykorzystanym jak dotąd potencjałem kraju jest rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, gdyż krajowa produkcja rolna pokrywa zaledwie od 30 do 50 % zapotrzebowania potrzeb ludności (ponad 41 mln.).

W Algierii istnieje ponad milion gospodarstw rolnych, zajmujących 8,5 mln ha gruntów ornych, z tego sadownictwo zajmuje 41%, warzywnictwo 26%, a na pozostałych 33% są uprawiane głównie zboża.

Aby rolnictwo w Algierii mogło rozwijać się dynamicznie, ważny jest transfer technologii z takich krajów jak Polska, który pozwoli algierskim rolnikom zwiększyć powierzchnię gruntów ornych, ale również właściwie zagospodarować. Wykorzystując do tego nowe czy udoskonalone odmiany zbóż czy roślin, nowe technologie w warzywnictwie i sadownictwie, hodowli, wsparte nowoczesnymi innowacyjnymi maszynami czy urządzeniami.

Wychodząc naprzeciw potrzebom algierskiego rynku TradeBridge  zacieśnia współpracę w zakresie pomocy firmom polskim i algierskim sektora rolnego w nawiązywaniu kontaktów i tworzeniu projektów inwestycyjnych.

Platformą do realizacji tego przedsięwzięcia były między innymi Targi Rolnictwa, Hodowli, Przetwórstwa SIPSA – FILAHA, które odbyły się w Algierze, w dniach 7-10 października 2019.

Targi SIMA-SIPSA są największą i najważniejszą imprezą wystawienniczą, dotyczącą mechanizacji rolnictwa w Algierii.

Algierscy przedsiębiorcy poszukują partnerów do współpracy. Z kolei dla polskich firm jest to szansa na zwiększenie sprzedaży maszyn i dochodowe inwestycje.

Na zakończenie pobytu, zespół TradeBridge Algieria zorganizował spotkania, w którym wzięli udział odbiorcy polskich maszyn i technologii oraz producenci produktów nabiałowych.

Algierski rynek to, rynek pełen możliwości dla polskich producentów, ale nie tylko on.

TradeBridge prowadzi również swoje działania w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W dniach 14-18 października będzie przebywała tam delegacja TradeBridge w celu pogłębienia wiedzy o rynku oraz odbyciu rozmów z odbiorcami polskich produktów.